سبد مفتولی برای مواد غذایی

شرکت‌های فرآوری مواد غذایی با چالش‌های گوناگونی در حفظ سلامت مواد غذایی و بودجه محدود مواجه هستند. برآورده کردن الزامات سازمان غذا و داروی ایران (IFDA) یک چالش بزرگ است؛ چالشی که نیازمند تجهیزات درجه یک پردازش مواد غذایی است. کیان صنعت دانش آرا  تجربه فراوانی در ساخت سبدهای فولادی ضد زنگ برای انواع کارهای فرآوری مواد غذایی دارد.

گرید استیل در صنایع غذایی چیست؟
فولاد ضد زنگ درجه غذایی باید استانداردهای دقیق مورد نیاز برای صنایع غذایی را رعایت کند. فولاد ضد زنگ گرید 304 و گرید 316 برای این کاربرد بسیار مناسب هستند زیرا در برابر خوردگی مقاوم هستند و به راحتی استریل می‌شوند. در صنایع غذایی، استیل گرید غذایی مجدداً تطبیق پذیری خود را به نمایش می‌گذارد و ممکن است در فرآوری و ساخت مواد غذایی، جوشاندن یا تهیه غذا استفاده شود.


چرا در صنایع غذایی از استیل استفاده می‌شود؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، صنایع غذایی دارای مقررات سختگیرانه ای در مورد نظافت و بهداشت هستند تا محصولات غذایی آلوده نشوند. هنگامی که از استحکام، دوام، مقاومت در برابر دما و خوردگی و مقرون به صرفه بودن صحبت به میان می‌آید، استیل گرید مواد غذایی بهترین گزینه برای این کاربرد است.
در سبدهای استیل برای صنعت مواد غذایی، این شرکت از گرید 304 و 316 استفاده می‌کند. هر دو گرید از نظر استحکام کششی، مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون، بادوام هستند و می‌توانند در برابر سایش صنایع غذایی مقاومت کنند.
اساسی‌ترین تفاوت بین گرید 304 و گرید 316 این است که 316 مقدار نیکل بیشتر و کمی مولیبدن در ساختار خود دارد. با این حال، افزایش نیکل و اضافه کردن مولیبدن به استیل گرید 316 اجازه می‌دهد تا مقاومت شیمیایی بهتری نسبت به استیل گرید 304 داشته باشد. لازم به ذکر است استیل گرید 316 گران‌تر است.